torsdag 10 februari 2011

"Jag sätter en i örat också, det ser du ut att behöva."

Idag testade jag akupunktur för första gången, för att "öppna upp mina flöden" som
hon kallade det, släppa på spänningar och liknande. Det var sannerligen en knasig
men väldigt intressant upplevelse. Är mycket för alternativa vårdmetoder, gillar inte
att sätta i mig piller, smörja in mig med salvor och allt annat man kan hitta på.
(..Säger stammiskunden nr 1 på Apoteket, idag fick jag en gratis body lotion för att
jag handlade för så mycket! Men det är egentligen mest för att jag tror på "naturliga"
produkter utan parfym och liknande, och för att de har grejer som är bra för känsliga
mesar som mig.)
I alla fall tyckte jag det lät spännande, så jag testade. Fick en "mjukstart" och fick prova på en nål i örat, en i armen, en under naveln och en i benet. Fick en i huvudet också men det gjorde svinigt ont så den fick hon ta ut. När jag låg där så kom jag på att, FAN hon ska verkligen sätta nålar i mig. Då tänkte jag tillbaka till när jag skulle ta vaccinet mot svininfluensan, då jag fick typ frossa efteråt och var nära till tårar för att jag kände mig så knasig. Och även idag fick jag en knäpp känsla i kroppen, kände mig dessutom lite drogad när jag låg där, och alldeles fnittrig blev jag. Kanske släpptes det på spänningar så det slog härliga till i min kropp! Mitt öra blev iaf alldeles till sig och blev knallrött, fick jag veta. Spännande var det i alla fall, ska dit några gånger till och sakta vänja mig till fler och fler små vassa nålar i mig. Kan om inte annat vara bra att härda sig lite om man nu skulle få för sig att ta och skaffa sig en tatuering en dag?

1 kommentar:

Oh the fun